ЕРЕЖЕ
БУЛЛИНГКЕ ҚАРСЫ КОМАНДА ТУРАЛЫ
1. Жалпы ережелер
1.1. Осы Ереже буллингке қарсы команданың (бұдан әрі – Команда) мақсаттарын, міндеттерін, қалыптасу тәртібі мен қызметін айқындайды.
1.2. Осы Ереже Қазақстан Республикасы Білім Министрінің 2022 жылғы 21 желтоқсандағы №506 бұйрығымен бекітілген баланы қорқытудың (қорқытудың) алдын алу қағидаларына сәйкес әзірленді.
1.3. Команда педагогикалық кеңеспен келісім бойынша білім беру ұйымы директорының бұйрығымен құрылады және таратылады.
1.4. Өз қызметінде Команда осы Ережені басшылыққа алады.
2. Қызметтің мақсаты мен міндеттері
2.1. Мақсаты: қорқыту (буллинг) фактілерінің алдын алу және оларға жол бермеу бойынша білім беру процесіне қатысушылардың өзара іс - қимылын күшейту, қауіпсіз білім беру ортасын қамтамасыз ету үшін білім беру ұйымдарында қорқыту (буллинг) фактілеріне ден қою.
2.2. Тапсырмалар:
* "Досболлике"білім беру ұйымдарында оқитындарды қорқытудың (қорқытудың) алдын алу бағдарламасына сәйкес қорқытудың (буллингтің) алдын алу және оған қарсы іс - қимыл жөніндегі қызметті ұйымдастыру;
* білім алушыларға қатысты қорқыту (қорқыту) белгілеріне ол анықталған жағдайда дереу ден қою, білім алушыларға әлеуметтік, психологиялық-педагогикалық көмек көрсету;
* мектептің буллингке қарсы қызметінің тиімділігін диагностикалау мен мониторингті ұйымдастыру.
3. Команданы Ұйымдастыру
3.1. Команда құрамына: мектеп директоры, директордың тамақтану работе жөніндегі орынбасары, директордың АХЧ жөніндегі орынбасары, әлеуметтік педагог, педагог - Гог - психолог, қызмет көрсетуші персонал қатарындағы бірнеше белсенді, уәжді педагогтар мен қызметкерлер, ата-аналар қоғамының өкілдері кіреді.
3.2. Тиімді атаулы көмек көрсету мақсатында нақты жағдайды қарау, алдын алу іс - шараларын жоспарлау және жүргізу, мониторинг және т. б. кезінде басқа педагогтер уақыт командасының құрамына кіре алады.
3.3. Команданың сандық құрамы және оның өкілеттік мерзімі, жұмыс тәртібі және шешімдер қабылдау білім беру ұйымының қажеттілігін ескере отырып, осы Ережемен айқындалады.
3.4. Бірінші ұйымдастыру отырысында топ мүшелері өз құрамынан басшы мен хатшыны дауыс беру арқылы сайлайды. Команда жетекшісі мен хатшысы, егер оларға команда мүшелерінің жартысынан көбі дауыс берсе, сайланған болып саналады.
3.5. Команданы ұйымдастырушылық-техникалық қамтамасыз етуді (жабдықталған үй - жай, ұйымдастыру техникасы, қажетті әдебиеттер, іс қағаздарын жүргізуді ұйымдастыру және т.б.) білім беру ұйымының директоры жүзеге асырады.
4. Команданың Қызметі
4.1. Команда пассыз білім беру ортасын құру үшін ресурстарға алғашқы талдауды ұйымдастырады.
4.2. Команда қорқытудың (қорқытудың) алдын алу және оған қарсы іс - қимыл бойынша келесі қызметті жүзеге асырады.
4.2.1. Мектептегі ортаны талдау, қорқытуға негізделген дәлелдерді қалыптастыру, сондай - ақ білім беру ұйымында оның пайда болуының нақты тәуекелдерін қалыптастыру үшін мектепішілік мониторинг, анонимді сауалнамалар жүргізуді ұйымдастырады.
4.2.2. Сауалнама нәтижелерін өңдеуді ұйымдастырады, білім беру ұйымында қорқыту (қорқыту) проблемасының нақты жай - күйін көрсете отырып, талдамалық анықтама қалыптастырады.
4.2.3. Қорқытудың (қорқытудың) және кибербуллингтің алдын алу (біліктілікті арттыру, семинарларға, конференцияларға, жарияланымдарға қатысу, тәжірибе алмасу және т.б.) мәселелері бойынша мектеп мұғалімдері мен қызметкерлерінің дайындық деңгейін талдайды.
4.2.4. Педагогикалық кеңеске білім беру ұйымында қорқытудың (қорқытудың) бар - жоғын тану, онымен жұмыс істеу тәсілін қалыптастыру туралы материалдар дайындайды.
4.2.5. Білім беру ұйымдарында буллингпен жұмыс жүйесін құруға дайын белсенді, уәжді педагогтарды, қызметкерлерді, ата - аналар қоғамының өкілдерін іріктейді және біріктіреді.
4.2.6. "Досболлике" білім беру ұйымдарында білім алушыларды қорқытудың (қорқытудың) алдын алу бағдарламасын іске асыруды қамтамасыз ету жөніндегі білім беру ұйымының нормативтік-құқықтық базасын оқу - тәрбие процесінің ерекшелігін, білім алушылар контингентін, ата - аналар жұртшылығының пікірін, білім беру ұйымының қалыптасқан дәстүрлерін ескере отырып пысықтайды.
4.2.7. Педагогтармен бірлесіп "Досболлике"білім беру ұйымдарында білім алушыларды қорқытудың (қорқытудың) алдын алу бағдарламасын іске асыру және қорқытудың алдын алу бойынша іс - шаралар жоспарын әзірлейді.
4.2.8. Білім беру процесіне қатысушыларды команданың қызметі туралы үнемі хабардар етеді, оң тәжірибені таратуды қамтамасыз етеді.
4.2.9. Білім беру процесіне қатысушыларды: білім алушыларды, педагогтарды, техникалық персоналды, білім алушылардың ата - аналарын оқытуды ұйымдастырады және бақылайды.
4.2.10. Білім беру ұйымдарында алдын алу іс - шараларын жүргізуді үйлестіреді.
4.2.11. Ата-аналарды профилактикалық іс-шараларды өткізуге және консультациялық көмек көрсетуге тартады.
4.2.12. Білім беру ұйымдарында білім алушыларды қорқытудың (қорқытудың) алдын алу бағдарламасын іске асыруға оқушылардың өзін-өзі басқаруын тартады
"Досболлике".
4.2.13. Қызметі білім беру процесіне қатысушылардың құқықтарын қорғауға қайшы келмейтін серіктестік ұйымдармен (коммерциялық емес ұйымдар, психологиялық орталықтар, буллинг тақырыбымен жұмыс істейтін басқа мектептер, КДНиЗП, қалалық медиа қызметтер, телефондар), буллингке қарсы ағарту мақсатында ынтымақтастықты ұйымдастырады.
4.2.14. Зорлық - зомбылық жағдайларының таралуы, білім беру процесіне қатысушылардың көмек сұрауға дайындығы, жағдайлармен жұмыс динамикасын бақылау бойынша мектепішілік жағдайға мониторинг жүргізеді.
4.2.15. Біліктілікті арттырудың перспективалық жоспарына енгізу үшін мектеп мамандарының білім беру қажеттіліктерін айқындайды.
4.2.16. Мектептің буллингке қарсы саясатын, қорқытудың (қорқытудың) алдын алу жоспарын, мектептің инфрақұрылымын өзгерту үшін ұсыныстар әзірлейді.
4.3. Команда қорқыту (қорқыту) қызметіне жауап беру бойынша келесі қызметті жүзеге асырады.
4.3.1. Баланы қорқытудың (қорқытудың) филактикасы қағидаларына және білім беру ұйымындағы шөптер (буллинг) жағдайындағы іс - қимыл алгоритміне сәйкес буллинг жағдайлары туралы сигналдарды қабылдайды.
4.3.2. Білім алушыларға қатысты қорқыту (буллинг) белгілеріне ол анықталған жағдайда дереу ден қоюды ұйымдастырады.
4.3.3. Білім беру ұйымдарында қорқытудың (қорқытудың) әрбір нақты жағдайы бойынша көмек көрсетудің жеке жоспарын әзірлейді.
4.3.4. Белгілі бір сыныпта анықталған буллинг қызметі бойынша көмек көрсету жоспарын іске асыруды үйлестіреді.
4.3.5. Қорқытудан (бул - лингтен) зардап шеккен білім алушыларға көмек көрсетуді ұйымдастырады, ата-аналарға көмектің қажеттілігі мен мәнін, кәсіби көмек алу жөніндегі ұсынымдарды түсіндіреді.
5. Құқықтар
5.1. Функциялар мен міндеттерді орындау үшін команданың келесі құқықтары бар.
5.1.1. Команданың құзыретіне жататын мәселелер бойынша өткізілетін ұйымның кеңестеріне қатысу.
5.1.2. Командаға жүктелген міндеттерді орындау үшін қажетті ақпарат пен материалдарды белгіленген тәртіппен сұрату.
5.1.3. Білім беру ұйымының атынан мемлекеттік билік және жергілікті өзін - өзі басқару органдарымен, басқа ұйымдармен команданың құзыретіне жататын және ұйым басшысымен келісуді талап етпейтін мәселелер бойынша өкілдік ету.
5.1.4. "Дос - боллике"білім беру ұйымдарында білім алушыларды қорқыту (буллинг) филактикасы бағдарламасын іске асыру жөніндегі ұйымның қызметін перспективалық дамыту, бірлесіп жетілдіру жөнінде ұсыныстар енгізу.
6. Жауапкершілік
6.1. Команда қатысушыларына жауапкершілік жүктеледі:
6.1.1. Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасында айқындалған шектерде осы Ережеде айқындалған команданың функциялары мен міндеттерін орындамау (тиісінше орындамау) ;
6.1.2. Қорқытудың (қорқытудың) жолын кесу үшін шаралар қолданбау, оның ішінде мынадай ықтимал шаралар: қоздырушымен және қорқытуға қатысушылармен әңгімелесу, қоздырушының ата-анасымен және қорқытуға қатысушылармен әңгімелесу;
6.1.3. Қорқытудың (қорқытудың)белгілі болған эпизодтары туралы білім беру ұйымының басшысына кешіктіру немесе хабарламау;
6.1.4. Ішкі тәртіп қағидаларында және білім беру ұйымының жарғысында көзделген қорқытуды тоқтатуға бағытталған шараларды, сондай - ақ қорқытуға себепкер мен қатысушыларға дисциплинарлық ықпал ету шараларын не білім беру ұйымдарын беру туралы шартта көзделген өзге де шараларды қолданбау;
6.1.5. Егер анонимділікті сақтау туралы өтініш айтылған болса, өзіне белгілі болған мектептегі қорлау фактілері туралы хабарлаған білім алушының анонимділігін сақтамау;
6.2. Команданың функциялары мен міндеттерін орындауға оның жүргізушісі жауапты.
Глоссарий
Буллингке қарсы команда - мектеп қызметкерлерін (әкімшілік, педагогтар, қызмет көрсетуші персонал, ата - аналар қатарынан) біріктіретін, буллингке қарсы құзыреті бар, балалар ұжымдарында қорқытудың алдын алу және тоқтату арқылы мектепте Қауіпсіз орта құруға белсенді қатысатын мектептің құрылымдық бөлімшесі.
Буллингке қарсы құзыреттер-қорқытудың (қорқытудың) анықталған жағдайымен жұмыс істеуге, қорқытудың (қорқытудың) алдын алуды ұйымдастыруға, осы мәселе бойынша білім беру ортасының жай-күйін мониторингтеуге, ата-аналарды ағартуға қажетті білім, іскерліктер, дағдылар.
Қауіпсіз білім беру ортасы-мектептің ішкі өмірінің біртұтас сапалық сипаттамасы, мұнда білім беру процесінің әрбір қатысушысына психологиялық-физикалық қауіпсіздік құқықтары мен нормаларының сақталуына кепілдік беріледі, әрбір білім алушының жеке дамуы үшін жағдайлар жасалады.
Консультациялық көмек-кәмелетке толмағандарды дамыту, әлеуметтендіру, тәрбиелеу және оқыту мәселелері бойынша психологиялық - педагогикалық көмек, оның мақсаты кәмелетке толмағандарды тәрбиелеу және тәрбиелеу мәселелерінде ата - аналардың (заңды өкілдердің) құзыреттілік деңгейін арттыру болып табылады.